Версия: 2.5.0

Описание: Система времени.

Хотите создать продавца, который будет появляться только в будние дни в определенные часы? Легко!

Хотите создать в игре праздники? Легко!

Хотите создать систему строительства, основанную на времени? Легко!

Особенности:

  • Используйте предустановленное время или реальное время с устройства игрока
  • Отображайте окно со временем во время игры
  • Изменяйте время/дату через команды плагина, вызовы скриптов
  • Записывайте время/дату в переменные
  • Control switches with time/date based conditions
  • Ожидание событий с использованием времени вместо ожидания кадров
  • Меняйте переключатели, локальные переключатели и переменные с помощью таймеров, основанных на времени/даты

Запланированные функции:

  • Поддержка погоды

Дополнения:

Совместимость:

  • RPG Maker MV: 1.5+
  • RPG Maker MZ: 1.0+

Список изменений:

спойлер

Версия 2.5.0:

  • Added the ability to assign 4 keys that are responsible for the following actions: pause, continue (speed 1), accelerated flow of time (speed 2), fast flow of time (speed 3).
  • Added plugin commands and script calls to change the speed of the passage of time.
  • Help updated.

Версия 2.4.1:

  • Fixed a bug with %dddd format.

Версия 2.4.0:

  • Added 4 new settings that are responsible for the periods of the day: morning, day, evening, night. For each period, you can specify the name, start hour and end hour.
  • Added new format %DP for displaying the name of the period of the day in the time window.
  • Added new format %dd for displaying the short name of the day of the week in the time window.
  • Added a new property dayPeriod – the period of the day. It can be used in scripts like other time and date properties.
  • Removed properties dayWeekName, dayWeekShortName, monthName, seasonName.
  • Added constants for convenience (more details in the help).
  • Added new methods (more details in the help).
  • Added a new setting that is responsible for the change timer number. When using the GameTimeChangeSwitch, GameTimeChangeSelfSwitch, GameTimeChangeVariable commands or script calls, an internal timer is created, its number is stored in the variable that you specify in this setting.
  • Added plugin command to remove change timer.
  • Added the ability to specify note tag items, weapons, armor, skill, which sets the rules of use.

Версия 2.3.1:

  • Fixed bug with plugin commands

Версия 2.3.0:

  • Added plugin command SetGameTimeMapButtonEnabled to control button availability on the map
  • Some code fixes

Версия 2.2.1:

  • Fixed issue with plugin command ShowGameTimeWindow
  • Fixed issue with plugin command PauseGameTime

Языки справки: Английский, Русский

Правила использования

Как получить коммерческую лицензию

Демо: скоро

Плагин:

DK_Game_Time.js (162,8 KB)
(Last update: 10 Ноябрь 2021 18:37)